woensdag 26 oktober 2011

Nintendo doet boekje open over Kirby

De echte Kirby-fans zijn zwaar teleurgesteld met de GameCube. Behalve in een vreemde spinoff-racer en in Super Smash Bros. Melee was de kleine roze held afwezig op deze console.

Nu blijkt echter dat Nintendo wel degelijk Kirbygames voor de GameCube aan het ontwikkelen was, maar dat die alle drie geannuleerd zijn. Alle drie waren platformers, het gebruikelijke genre van Kirbygames.

De eerste game was gebaseerd op gameplay voor vier spelers. Deze game werd ook getoond op de E3 van 2005. Deze game is uiteindelijk niet afgemaakt, omdat het, volgens Shigefumi Kawase, producent van de Kirbyserie, erg moeilijk was om levels te maken die zowel met één als vier spelers te spelen waren. Dit spel lijkt erg op Kirby’s Adventure Wii, dat 25 november uitkomt. Overigens hoop ik wel dat de poppetjes gewoon langs elkaar heen kunnen lopen, zodat New Super Mario Bros. Wii-achtige taferelen vermeden worden. (Je duwt me in de lava!)

De tweede game was een game in een 3D-omgeving, die erg uitdagend was. Maar voor mij verliest het zo wel een beetje het Kirby-gevoel, en vijanden goed raken lijkt me ook niet makkelijk. Volgens Kawase is deze game gecanceld omdat ze niet het niveau bereikten dat ze graag hadden gewild.

 

De derde en laatste game zou een traditionele 2D-platformer worden. Voor zover ik op het plaatje kan zien, werden er volgens mij geen 3D-modellen gebruikt, alleen vooraf gemaakte sprites. Het verhaal hierachter was dat Kirby een karakter uit een pop-upboek was. Het leek mij eerder een laatste poging om toch nog even snel een Kirby op de Gamecube te kwakken, en dat is misschien wel de reden dat ook deze game nooit het levenslicht zag.

In totaal is Nintendo maar liefst 11 jaar bezig geweest titels te maken die nooit zijn uitgegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten