dinsdag 20 september 2011

LEGO Harry Potter: Jaren 5-7 krijgt releasedatum

Ik ben werkelijk een enorme fan van Harry Potter. Ik heb alle 7 boeken gelezen, alle 8 films gezien, de PC-games van deel 1,2,3,5 en 6 gespeeld en LEGO Harry Potter: Jaren 1-4 op mijn Wii. Nu krijgt ook het volgende deel een releasedatum. Op 16 november zullen we van dit spel kunnen genieten op de DS, 3DS, Wii en PC (en XBox 360, PS3 en PSP, who gives a f*ck).

Het eerste deel kenmerkte zich door veel geheimen, unlockables en grappige cheats. Zo kon je bijvoorbeeld met de Wisseldrank in de Wegisweg veranderen in andere personages, en niet alleen in tovenaars en heksen, maar ook in Dreuzels, Huiselfen, Kobolden, geesten en halfreuzen. In de levels en omgevingen kon je bepaalde plaatsen alleen bereiken door heel goed na te denken, en de juiste spreuken te gebruiken. Kortom, veel replayability, aangezien je nooit alles in een keer vrijspeelt. Ook de cheats waren leuk, waarmee je bijvoorbeeld spreuken vrijspeelde waarmee je iemand kaal maakte, vastbond, een gewei gaf, zijn hoofd liet krimpen, of bevroor.

Dit deel lijkt nog uitgebreider te zijn, en heeft zeker erg mooie graphics. Dat was wel mijn grootste bezwaar in Jaren 1-4; de levels waren soms wat eentonig. Dat lijkt hier niet het geval te zijn. Bovendien was de vorige game compleet gebouwd rond Zweinstein, wat hier niet het geval zal zijn, aangezien deel 7 zich voor het overgrote deel buiten het schoolterrein afspeelt. De poppetjes lijken ook ouder te zijn geworden. Zo heeft Ron bijvoorbeeld langer haar, net als Rupert Grint in de film. Ik hoop ook dat de grappige cutscenes zullen terugkeren.

Dit is waarschijnlijk de laatste game die we van Harry Potter zullen zien, dus ik hoop op een waardige afsluiting van een geweldige serie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten